Kişisel Verilerin Korunması

Kişisel Verilerin Korunması

Bucadent Ağız ve Diş Sağlığı Polikliniği tarafından açıklanan 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu’na ilişkin aydınlatma metni’nin tamamını okudum, anladım ve Bucadent Ağız ve Diş Sağlığı Polikliniği’nin Kişisel Verilerimi yukarıda belirtilen amaçlar çerçevesinde işlemesi konusunda bilgilendirildim.

Bu kapsamda Kişisel Verilerimin 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu’na uygun olarak Kurumlarınız tarafından, gerekli bilgilerin yasalar gereğince muhafazası, Bucadent Ağız ve Diş Sağlığı Polikliniği’nin hastalarına/personellerine ürün / hizmet sunması, tedarikçi ya da üreticilerden ürün ve/veya hizmet tedariki sağlaması ve/veya bu konuda sözleşmeli ya da sözleşmesiz ticari ilişkilerin kurulması ve ifa edilmesi, ilgili belgeleri imzalayan tarafların tespiti ve kontrolü, bunlar kapsamında gerçekleştirilecek her türlü başvuru, iş ve işlemin sahibini ve muhatabını belirlemek üzere bilgilerin tespiti için kimlik, adres, vergi numarası ve diğer bilgileri kaydetmek, kâğıt üzerinde veya elektronik ortamda gerçekleştirilecek iş ve işlemlere dayanak olacak bilgi ve belgeleri düzenlenmesi gibi amaçların gerçekleştirilmesi için her türlü kanallar aracılığıyla Aydınlatma Metni’nde yer alan bilgiler ışığında işlenmesine ve kanuni ya da hizmete ve/veya iş ilişkisine bağlı fiili gereklilikler halinde Aydınlatma Metni’nde belirtilen kişiler ile paylaşılmasına konu hakkında tereddüde yer vermeyecek şekilde aydınlatılmış ve bilgi sahibi olarak, açık rızamla onay veriyorum.

HASTA HAKLARI

Bucadent Ağız ve Diş Sağlığı Polikliniği, hastaların şikayetlerini dinleyerek anında çözümlenebilecek olanlar için ilgili birimlere temasa geçer, yerinde çözülemeyecek olan sorunları yönetime iletir, hastaların hasta hakları mevzuatına uygun sağlık hizmeti alabilmeleri için gerekli çalışmaları yapar, hastaların şikayet dilekçelerini değerlendirir, yönetime iletir ve bildirilen soruların çözümü için çalışır.

Hizmetlerden Yararlanma Hakkı

• Hastalarımız kendilerine uygulanacak hastahane kural ve uygulamaları, sağlık hizmetlerinden nasıl faydalanabileceği konularında bilgi edinme hakkına sahiptir.

• Sağlık kuruluşları hastaları bilgilendirmek amacı ile hastaların kolayca ulaşabileceği uygun yerlere bilgilendirici pano, broşür ve işaretler bulundurmak zorundadır.

• Hastaların bedeni ve ruhi durumları dikkate alınarak, hangi işlemin neden ve nasıl yapıldığı, yapılacağı ve bekletilmeleri söz konusu ise bekletilmenin sebepleri konusunda gerekli ve yeterli bilgi verilir.

• Tüm hasta ve yakınları her türlü hizmetten dil, din, ırk ve cinsiyet ayrımı gözetmeksizin eşit düzeyde faydalanabilmektedir.

Bilgi Edinme ve Haberleşme Hakkı

• Hastalarımızın kendileri ya da yasal vasileri kanalı ile tanı ve tedavinin tüm sürecinde kendisine uygulanacak tıbbi işlemleri, bunların faydaları ve muhtemel sakıncaları, alternatif tıbbi müdahale yöntemleri, tedavinin kabul edilmemesi halinde ortaya çıkabilecek muhtemel sonuçları ve tedavinin gidişi konularında bilgi edinme hakkına sahiptir.

• Hastalarımız tanı ve tedavilerinin her aşamasında kendilerine ait dosyalara bakma ve Medikal Direktörlük onayı doğrultusunda bir kopyasını alma hakkına sahiptir. Tıbbi gereklilik olmadığı ve hasta izin vermediği sürece, hangi gerekçeyle olursa olsun, kendisi ile ilgili özel ve aile yaşamına ilişkin bilgi edinilemez.

• Hastalarımızın hastalığı ile ilgili bilgiler, tıbbi terimler mümkün olduğunca kullanılmadan ve hastanın ruhi durumuna uygun ve nazik bir ifade ile verilir. Resmi dili anlamayan bir hastanın hastalığı ile ilgili bilgiler ise, hastanın kendi talebi üzerine bulabildiği ve bedeli ödendiği takdirde çevirmen aracılığı ile verilir.

Mahremiyete ve Özel Hayata Saygı Gösterilmesi Hakkı

• Hastaların mahremiyetine saygı gösterilmesi esastır. Hasta mahremiyetinin korunmasını açıkça talep edebilir. Her türlü tıbbi müdahale, hastanın mahremiyetine saygı gösterilmek suretiyle yürütülür.

• Hastalarımız hekimleriyle görüşme ve muayene edilme aşamalarında, yeterli görsel ve işitsel gizlilik sağlayacak bir ortamda bulunmayı isteme hakkına sahiptir.

• Hastalarımızın muayenesi sırasında odalarda mevcut bulunan perdeler kapatılarak görsel gizlilik sağlanır.

• Hastanın tedavisi ile doğrudan ilgili olmayan kimselerin tıbbi müdahale sırasında hasta yanında bulunmasına izin verilmez. Ancak, tıbben sakınca olmayan hallerde hastanın yanında bir yakınının bulunmasına izin verilebilir.

• Hastalarımızın tanı, tedavi ve bakımı için gerekli olmadıkça ve hasta izin vermedikçe hastanın özel ve aile hayatına müdahale edilmez.

• Hastanın sağlık durumu, tıbbi durumu, tanısı, tedavisi, kimlik bilgileri ve kişiye özel diğer tüm bilgiler ölümden sonra bile gizli olarak korunur.

• Hastaya ait tüm bilgiler, yalnızca hastanın açık izni veya mahkemenin kesin isteği üzerine açıklanabilir. Hastanın tedavisi ile ilgili diğer sağlık personeline ihtiyaç söz konusu olduğunda hastanın onayı olduğu varsayılarak davranılır.

• Hastalarımız kişilik ve kültür değerlerine uygun bir şekilde ve ortamda, bireysel saygınlığı korunarak, saygılı, nazik, şefkatli ve güler yüzlü bir ortamda tetkik yaptırma, tanı öğrenme ve tedavi olma hakkına sahiptir.

• Kuruluşumuzun hiçbir çalışanı, hastalarımızla tartışma hakkına sahip değildir. Her aşamada, çözülemeyen her türlü sorun kuruluşumuzun ilkelerine ve var olan yasalara uygun biçimde çözümlenecektir.

Hastadan Onay Alınması

• Hastamız tıbbi ve yasal zorunluluklar dışında, hastalığı ile ilgili bir ölüm ya da önemli yan etki riski, iyileşme ile ilgili problemler ve sonuçta elde edilecek başarı şansı gibi konularda mümkün olan bilgilendirme yapıldıktan sonra, tedavisi ile ilgili alınacak kararlara katılma hakkına sahiptir. Hastamız bu hakkı kullandığında, yapılacak rutin işlemleri de kabul etmiş sayılır.

• Hastamızın yasal temsilcisinin onayının gerektiği ve önerilen girişimin acil olduğu, hastaya derhal müdahale edilmediği takdirde hayatı veya hayati organlarından birisi tehdit altına girecek bir durum söz konusu ise ve eğer temsilcinin onayı zamanında alınamıyorsa, tıbbi girişim yapılabilir.

• Hastanın iradesini beyan etmesinin mümkün olmadığı ve acilen tıbbi girişim yapılması gereken durumlarda, daha önceden bu girişimi reddettiğini gösteren bir açıklaması yoksa hastanın onayı varsayılarak girişim yapılabilir.

• Yasal temsilcinin onay vermeyi reddettiği durumda, hekim veya diğer sağlık personelinin görüşü girişimin hastayı ilgilendirdiği yolunda ise, karar mahkemeye ya da hakem heyeti benzeri bir görev birimine bırakılmalıdır.

• Hastalarımızın eğitim ve araştırmalara katılımında gönüllülük esastır.

Gizlilik Hakkı

• Hasta, hastalığın gidişatına göre yetkili mercilerce alınacak tedbirlerin gerektirdiği haller dışında; sağlık durumu hakkında kendisine veya yakınlarına bilgi verilmemesini isteyebilir.

• Hastanın manevi yapısını olumsuz yönde etkileyerek hastalığın artması ihtimalinin bulunması, hastalığın seyrinin ve sonucunun vahim görülmesi gibi durumlarda hekimin takdirine göre teşhis gizli tutulabilir. Ancak tedavisi olmayan bir teşhis, hastanın aksi yönde bir talebinin bulunmaması veya açıklanacağı şahsın önceden belirlenmemesi halinde hekim tarafından kendisine ve ailesine bildirilir.

• Hastalarımız, ziyaretçiler de dâhil olmak üzere, kuruluşumuz ile resmi bağlantısı olmayan ya da resmi bir bağlantısı olmakla birlikte tedavisi ile doğrudan ilgili olmayan kişiler ile konuşmayı ya da bu kişileri görmeyi reddetme hakkına sahiptir.

• Araştırma ve eğitim amacı ile yapılan faaliyetlerde de hastanın kimlik bilgileri, rızası olmaksızın açıklanamaz.

Personeli Tanıma (Kimliği Bilme), Seçme ve Değiştirme Hakkı

• Hastalarımızın kuruluşumuzda ilişkide bulunduğu tüm görevlilerin kimlikleri ve mesleki sorumluluklarını bilme hakkı vardır.

• Hastalarımızın, kendisine sağlık hizmeti verecek olan personeli seçme ve tedavisi ile ilgilenen hekimi değiştirme hakkı vardır.

Danışma (Konsültasyon) Hakkı

• Hastamızın kendi talebi ve ek ödemeyi kabul etmesi halinde, başka bir uzman tarafından konsültasyon yapılmasını isteme hakları vardır. Ancak konsültasyon sonucunda önerilen tedavi, hastanın hekimi ile görüş birliğine varıldığında, hastanın bulunduğu sağlık kuruluşu personeli tarafından uygulanır.

Planlanan Tedaviyi Reddetme ve Durdurma Hakkı

• Tedavinin uygulanmamasından doğacak sonuçlar hastaya/kanuni temsilcisine/yakınlarına hekim tarafından anlatılır ve anlaşıldığına dair yazılı bir belge alınır.

• Hastanın tedaviyi belgeli olarak reddetmesi halinde kurumumuzla ilişiği kesilir.

• Daha önce tedaviyi reddeden bir hastanın kurumumuza tekrar başvurması halinde, gerekli tıbbi bakım ve tedaviyi alma hakkı vardır. Kurumumuzda görevli personel, hastanın önceki reddi konusunda yakınma ve imada bulunamaz

Sağlık Kuruluşunu Seçme ve Değiştirme Hakkı

• Kuruluşumuza başvuran her birey, fiziksel, düşünsel ve sosyal özellikleri ne olursa olsun, var olan tanı, tedavi ve rehabilitasyon olanaklarından en üst düzeyde yararlanma hakkına sahiptir.

• Hasta Bilgi Edinme ve Haberleşme Hakkı

info@bucadent.com.tr

E-Mail
Whatsapp Chat
Merhaba size nasıl yardımcı olabiliriz?